אגף השיקום – מהו תפקידו?

השירות הצבאי בצבא ההגנה לישראל הוא ללא ספק חלק משמעותי מהחיים של כל נער בישראל. אולם, לאחר השחרור מהצבא החיים ממשיכים והשירות הצבאי הופך להיות נחלת העבר. זהו המצב האידיאלי אשר כל חייל שמתייצב בלשכת הגיוס מתאר לעצמו. אולם, למרבה הצער ישנם מקרים שבהם במהלך השירות החייל עובר דברים כמו פציעות שונות, אשר גורמות לו לנכות לכל החיים. ההכרה בתור נכה אל מול קצין תגמולים היא למעשה המשוכה הראשונה שאותה צריך לעבור בכדי לחסות תחת כנפי אגף השיקום במשרד הביטחון. אגף השיקום הוא למעשה הגוף הממלכתי אשר אחראי על שיקומם של חיילים שהוגדרו כנכי צה"ל או נכי כוחות הביטחון, והוא המקום שאליו יש לפנות לצורך קבלת סיוע ופיצויים.

 

אגף השיקום – כיצד למצות את הזכויות המגיעות?

אגף השיקום במשרד הביטחון הוקם במטרה להוקיר כבוד לחיילים שסיכנו את עצמם למען מדינת ישראל ולדאוג שיקבלו את מה שמגיע להם. אולם, מטבע הדברים כמו כל מערכת בירוקרטית, הדרך לקבלת המגיע יכולה להיות ארוכה ומתישה. ועל כן, הקימו באגף השיקום אתר המספק מידע אודות כלל הזכויות המגיעות לנכי צה"ל. אתר זכויות משרד השיקום מספק מידע רב אודות כלל הזכויות המגיעות לנכי צה"ל, אשר זכאים על פי קריטריונים שונים לתגמול חודשי קבוע, מענק נכות חד פעמי, תגמול על אובדן כושר עבודה ועוד. אתר זכויות אגף השיקום יכול לסייע לנפגע לקבל מידע אודות הזכויות שלו, אך את התביעה עצמה עליו להגיש באמצעות טופס ובו מצוינים פרטיו האישיים, הפרטים אודות השירות הצבאי שלו, סיבת התביעה, פרטי הסיפור של החבלה או המחלה, תיאורו של הטיפול הרפואי והאשפוז הכרוך בו, ולבסוף – חתימה.

 

הגשת תביעה אל קצין תגמולים – עד כמה זה מסובך?

בכדי להיות מוכר כנכה צה"ל יש לעבור אצל קצין תגמולים אשר אחראי על השלב הראשון בהגדרתו של הנפגע כנכה צה"ל עם כל המשמעויות הנלוות לכך. בדרך כלל, כאשר מדובר על נכים אשר נפצעו באורח בינוני או קשה ונמצאים באשפוז באחד מבתי החולים בגלל הפציעה, הם יקבלו ביקור וסיוע בהגשת התביעה להכרתם כנכה צה"ל עוד בזמן שהותם בבית החולים – ביוזמתם של אנשי אגף השיקום. אנשי אגף השיקום יגיעו אל בית החולים, יסייעו לפצוע להתחיל בתהליך הגשת התביעה, ובתהליך מיצוי זכויות אגף השיקום. למעשה, אגף השיקום רואה ערך עליון בכך שכל חייל שנפגע במהלך הגנתו על המדינה יקבל סיוע במיצוי זכויות אגף השיקום ולא יתקל בקשיים ובבעיות. בכל מקרה ניתן לפנות אל אתר זכויות אגף השיקום לקבלת מידע מקיף.

אז מה היה לנו בכתבה:
easy2sign
easy2sign

בעזרת easy2sign תוכלו לחתום דיגיטלית על כל מסמך. אנחנו מגבים את כל החומרים שלכם בצורה מסודרת בשרתים שלנו, בגוגל, דרופבוקס ועוד. החברה קיימת מעל עשור ומספקת מגוון תוכנות ופתרונות 360 מעלות לעסקים.
לסיכום, אם אתם מחפשים שירות מקצועי, אמין עם ניסיון רב, אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם מטה וליצור איתנו קשר. נשלח לכם הצעת מחיר המותאמת בדיוק לעסק שלכם, לצרכים שלכם ולאסטרטגיה העסקית שלכם. מחכים לכם.

התקשרו עכשיו!
ליעוץ חינם ופרטים נוספים צרו איתנו קשר
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
בואו להתנסות במערכת המהירה והיעילה!
שבועיים בחינם ללא התחייבות ובלי להכניס פרטי אשראי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!