חתימה דיגיטלית מאושרת

חתימה דיגיטלית מאושרתחתימה דיגיטלית היא חתימה באופן דיגיטלי על מסמכים שונים, המחליפה ביעילות את החתימה הידנית על מסמכים. למעשה, עולם החתימות הדיגיטליות הולך וצובר תאוצה וכיום עסקים רבים, גדולים כקטנים משתמשים בה, בשל העובדה כי היא נוחה יותר, יעילה יותר, מהירה יותר ומאפשרת שליטה טובה ונכונה יותר על העסק והרבה פחות בזבוז של משאבים. חתימה דיגיטלית היא השם המקובל והנפוץ בשוק לחתימה זו אך למעשה, היא מתחלקת לסוגים שונים, כאשר לצד החתימה הדיגיטלית המאובטחת, קיימת גם חתימה אלקטרונית מאובטחת וכן חתימה דיגיטלית מאושרת.

לכל אחד מהחתימות הללו מאפיינים מעט שונים ועל בעל העסק לבחור את זו המתאימה ביותר עבורו, בהסתמך על כמה הוא רוצה להשקיע. החוק עצמו, שראשיתו בשנים 2001-2004 ומתחדש ומתחדד כל העת, מכנה את התחום בשם 'חתימה אלקטרונית' אבל כאמור, זהו שם כולל למגוון המסמכים.

מהי חתימה דיגיטלית מאושרת

לפני שנסביר את הייחודיות והשוני של חתימה דיגיטלית מאושרת, נסביר רגע באופן כללי מהי חתימה דיגיטלית. חתימה דיגיטלית היא למעשה קובץ מוצפן, המכיל פרטים ייחודיים של עסק או אדם ספציפי והיא, בדומה לחתימה ידנית, מזוהה רק עמו. את החתימה המוצפנת, ניתן לצרף למגוון מסמכים (בבנקים, רשויות מס, מסמכים, חשבוניות וחוזים של העסק ועוד), גם הם דיגיטליים, חלקם ניתן לבנות בעצמך, עבור העסק שלך באופן דיגיטלי ופשוט גם כן. 

ברגע שהמסמך נחתם דיגיטלית, תוכן המסמך אינו יכול להשתנות, בלי שהחתימה תוסר (ובכך יתגלה, שמישהו שינה את המסמך לאחר חתימתו) ובנוסף, החתימה מאפשרת לזהות את האדם שחתם על המסמך, כך שהחתימה מקורית והמסמך מקורי ולא מזויף. היתרונות הללו ובעיקר הפשטות והחיסכון הרב שמאפשרים החתימות הדיגיטליות השונות, הופכות אותם לכלי אידיאלי עבור העלי עסקים וחברות ואין זה משנה עם מדובר על עסק קטן המנפיק מעט מאוד מסמכים מידי חודש או שמדובר על תאגיד ענק עם אלפי מסמכים או רשויות מדינה עם מאות אלפים.

מעבר לעובדה שעסקים רבים עוברים לכמה שיותר פתרונות דיגיטליים עבור העסק שלהם (חשבוניות אלקטרוניות, הפקדות מרחוק וכד'), חתימה דיגיטלית מאושרת מאפשרת גם את חוסר ההזדקקות למפגש פיזי בין ספק ללקוח. כבר לא צריך למסור את המסמך פיזית. ניתן לשלוח אותו אונליין בין רגע ודבר זה מגשר על פערים גאוגרפיים ועל פערי זמן ברגע.

קראו עוד: יצירת חתימה דיגיטלית

המשמעות של חתימה דיגיטלית מאושרת

חתימה דיגיטלית מוכרת על ידי רשויות בארץ ובעולם בשל העובדה כי היא עונה על 2 צריכים בסיסים מבחינת החוק. הראשונה היא החתימה על המסמך עצמו, שכמו חתימה ידנית מאשרת את זהות החותם ובעצם החתימה, החותם מאשר כי הוא מסכים לתוכן המסמך. בניגוד לחתימה ידנית גרפית, חתימה דיגיטלית גם כוללת בתוך ההצפנה פרטים נוספים של האדם או העסק.

הנקודה השנייה חשובה יותר והיא הנותנת את התוקף לחתימה שכזו ואת הקבילות שלה. באמצעות החתימה למעשה המסמך נצרב ונסגר. זהו החיתום, המודיע כי מעתה אין לעשות שינויים במסמך. בעוד במסמכים רגילים, קל מאוד לעשות שינויים, חתימה דיגיטלית לא מאפשרת זאת ולכן מונעת זיופים. במידה ומישהו ינסה לשנות משהו בקובץ הדיגיטלי, הדבר יבלוט ויתגלה.

חתימה דיגיטלית מאושרת, חתימה אלקטרונית מאובטחת וחתימה דיגיטלית 

כאמור, ישנם 3 סוגים בתחום. לכל אחד מהם מאפיינים שונים וכל בעל עסק יבחר לעצמו, לאחר התייעצות, את האופציה הטובה ביותר והמותאמת ביותר לעסק שלו. החתימה האלקטרונית המאובטחת (או דיגיטלית מאובטחת) הינה חתימה אשר מזהה את מי שחתם על המסמך בפני מי שמקבל אותו. כך אנו מוודאים כי החתימה אותנטית וכי היא נעשתה ברצון החותם. החתימה גם אינה מאפשרת ביצוע שינויים או זיופים לאחר שהמסמך נחתם באמצעותה.

חתימה דיגיטלית היא פשוטה יותר. למעשה זוהי חתימה עם רמת האבטחה הנמוכה ביותר, היא מתבצעת באמצעות חתימה פיזית אבל לא ידנית. למשל על ידי סימון בעכבר בתיבות בהם נדרש לסמן או באמצעות ציור על מסך המגע. זה לא אומר שחתימות אלו לא בשימוש. אנו רואים אותם הרבה פעמים באתרי אינטרנט המבקשים את הסכמתנו וגם בעת אישורי עסקה  בבתי עסק שונים.

לעומת זאת, חתימה דיגיטלית מאושרת (או אלקטרונית מאושרת) היא ברמה הגבוהה ביותר שכן לצד האבטחה , זיהוי החותם ואי היכולת לבצע שינויים לאחר החתימה, היא מתהדרת גם בצירופה של תעודה אלקטרונית, אותה מנפיק גורם מוסמך, שלמעשה מאמתת את זהות החותם. המטרה פה היא למנוע מהאדם שחתם להתכחש בהמשך לחתימתו ולכן היא נפוצה ומקובלת מאוד במערכת המשפטית.

בחרו את החתימה שלכם

חתימה דיגיטלית היא תחום מתפתח הצומח ומשתכלל כל העת וכבר כעת ברור כי היא מעניקה לעסקים יתרונות רבים מספור. זה מאפשר מהירות רבה יותר וניהול יעיל יותר של העסקאות השונות, שליטה טובה יותר על המסמכים, גיבוי שלהם בצורה בטוחה ויעילה יותר והרבה חסכון כספי ושקט נפשי. האם אתם זקוקים לחתימה דיגיטלית מאושרת, לחתימה דיגיטלית רגילה או למאובטחת? פנו אל המומחים שלנו שיפרסו בפניכם את הפתרונות השונים ויתאימו עבורכם את החבילה המומלצת.

אז מה היה לנו בכתבה:
easy2sign
easy2sign

בעזרת easy2sign תוכלו לחתום דיגיטלית על כל מסמך. אנחנו מגבים את כל החומרים שלכם בצורה מסודרת בשרתים שלנו, בגוגל, דרופבוקס ועוד. החברה קיימת מעל עשור ומספקת מגוון תוכנות ופתרונות 360 מעלות לעסקים.
לסיכום, אם אתם מחפשים שירות מקצועי, אמין עם ניסיון רב, אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם מטה וליצור איתנו קשר. נשלח לכם הצעת מחיר המותאמת בדיוק לעסק שלכם, לצרכים שלכם ולאסטרטגיה העסקית שלכם. מחכים לכם.

התקשרו עכשיו!
ליעוץ חינם ופרטים נוספים צרו איתנו קשר
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
בואו להתנסות במערכת המהירה והיעילה!
שבועיים בחינם ללא התחייבות ובלי להכניס פרטי אשראי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!