טופס דיגיטלי למילוי פרטים

האלמנט האינטראקטיבי השכיח ביותר אונליין הוא ללא ספק קישורים, על התצורות השונות והמגוונות שלהם. לגבי האלמנט השני השכיח ביותר, ייתכן שלרבים מכם תהיה הפתעה – טפסים. טופס הוא הכלי שמאפשר לנו לבצע אונליין כל פעולה שכרוכה בזיהוי מכל סוג שהוא. אז מה זה בדיוק טופס דיגיטלי? למה הוא נועד? מהו הדבר החשוב ביותר לדעת לגבי טפסים? איך בונים טופס דיגיטלי למילוי פרטים? האם ישנם כלים המאפשרים לבנות טופס כזה בצורה מובנית, קלה ומהירה? האם טופס הוא הכלי הנכון לכם? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה זה בעצם טופס דיגיטלי?

ישנם דברים רבים שאנו יכולים לעשות אונליין ללא כל הזדהות מצדנו – קריאת חדשות, האזנה למוסיקה, צפייה בסרטים ועוד. אבל כשבוחנים את הדברים לעומק, מגלים שמרבית ההתנהלות שלנו על גבי האינטרנט היא התנהלות מזוהה, החל מקניות, דרך קבלת שירותים שונים אונליין וכלה ברשתות חברתיות – בכל המקרים הללו, עלינו להזדהות, בין באמצעות פרטי הזיהוי האותנטיים שלנו ובין באמצעות נתוני בסיס של שם משתמש וסיסמה. בכל פעולה שכרוכה בזיהוי, ישנו גם מרכיב של טופס דיגיטלי למילוי פרטים. לרוב, טופס זה נדרש למילוי רק בשימוש הראשון ולאחר מכן ההתחברות היא אוטומטית, אלא שבדיוק כאן עולה השאלה האם באמת נמלא את הטופס הנדרש בפעם היחידה שנצטרך לעשות זאת וכפי שנראה בהמשך, זה תלוי מאוד באופי הטופס.

מהו הדבר החשוב ביותר לדעת לגבי טפסים? איך בונים טופס דיגיטלי למילוי פרטים? האם ישנם כלים המאפשרים לבנות טופס כזה בצורה מובנית, קלה ומהירה?

ככלל, טופס דיגיטלי הוא כל דף אינטרנט שבו אנו נדרשים להזין קלט בשדה קלט מסוים. זה יכול להיות שדה אחד שבו אנו מכניסים כתובת דוא"ל בכדי להירשם לרשימת תפוצה כתנאי או שלא כתנאי לקבלת השירות אותו אנו רוצים לקבל וזה יכול להיות טופס מפורט שלעיתים משתרע על פני מספר דפים, לאורכם עלינו למלא שורה ארוכה של פרטים. כך למשל, אם אתם רוצים ליהנות מהאופציה לקרוא תוכן באתרים שונים, אתרים אלה יכולים להתנות זאת בהרשמה לרשימת התפוצה שלהם באמצעות הזנת כתובת הדוא"ל שלכם. לעומת זאת, אם אתם מצטרפים לקרן השתלמות או קופת גמל אונליין, או שאתם משתמשים בשירות ממשלתי כלשהו, סביר להניח שיהיה עליכם להזין שורה ארוכה של פרטים, לעיתים בטפסים המשתרעים על פני מספר עמודים.

בין באמצעות פרטי הזיהוי האותנטיים שלנו ובין באמצעות נתוני בסיס של שם משתמש וסיסמה. בכל פעולה שכרוכה בזיהוי, ישנו גם מרכיב של טופס דיגיטלי למילוי פרטים.

למה נועד טופס דיגיטלי?

לכאורה התשובה היא פשוטה מאוד – טפסים הם הכלי שמאפשר לנו לקבל מידע מן המשתמש. מידע זה יכול להיות מאוד בסיסי והוא יכול להיות מאוד מפורט, הכל בהתאם לתנאי השימוש בשירות המסופק. העניין הוא שבמרבית המקרים, בעלי האתרים לא לגמרי חושבים על המטרה הזאת עד הסוף, מה שמוביל לשני מצבים שונים, שניהם לא מיטביים: פעם אחת, אותם אתרים יוצרים טופס חלקי מאוד שמונע מיצוי של פוטנציאל האינטראקציה שלהם עם המשתמש ופעם שניה, אותם אתרים יוצרים טפסים עמוסים מדי, שבסופו של דבר גורמים למשתמש לוותר על כל העניין מראש. כפי שנראה בהמשך, בבניית טופס דיגיטלי למילוי פרטים, ישנה חשיבות עצומה להגדרת מטרת הטופס והמידע שאנו רוצים לקבל באמצעותו ובהמשך לכך, לאופן בו אנו בונים את הטופס, השדות שהוא מכיל, הזמן והמורכבות של מילויו והסיטואציות בהן נדרש המשתמש למלא אותו.

בבניית טופס דיגיטלי למילוי פרטים, ישנה חשיבות עצומה להגדרת מטרת הטופס והמידע שאנו רוצים לקבל באמצעותו ובהמשך לכך, לאופן בו אנו בונים את הטופס, השדות שהוא מכיל

מהו הדבר החשוב ביותר שיש לדעת לגבי טפסים דיגיטליים?

ובכן, הדבר החשוב ביותר שעליכם לדעת אם אתם מתעניינים בגיבוש ובנייה של טופס דיגיטלי למילוי פרטים הוא, שמדובר בכורח המציאות ולא בבחירה. טופס דיגיטלי הוא מכשול או חסם, שפשוט אין לנו דרך לוותר עליו. במילים אחרות, הטופס הדיגיטלי הוא הכלי היחיד שבאמצעותו אנו יכולים לזהות משתמשים בשירות שאנו מספקים אונליין, אבל היה עדיף לנו לו לא היינו צריכים אותו כלל ולו היה ניתן להשתמש בכלים אחרים לזיהוי המשתמש (כיום ישנם כלים כאלה, וגם עליהם נדבר בהמשך). כאשר אתם נכנסים לתהליך של בניית טופס דיגיטלי למילוי פרטים, זהו הדבר שאתם רוצים לזכור בכל רגע ורגע של תהליך הבנייה והסיבה לכך היא מאוד פשוטה: אם הטופס שלכם יהיה קשה מדי למילוי, אנשים פשוט ינטשו את האתר שלכם ויימנעו משימוש בשירות שאותו אתם מציעים. למעשה, אחת הבעיות המרכזיות של אתרי מסחר אלקטרוני הוא נטישת לקוחות בזמן מילוי הפרטים בטופס הדיגיטלי, רגע לפני שהם אמורים לשלם על הקנייה. זהו השלב שבו קיים שיעור הנטישה הגבוה ביותר ואתרים מובילים עושים הכל בכדי למנוע את הנטישה הזאת באמצעות בנייה חכמה של הטופס ומזעור הצורך לחזור על התהליך עד כמה שניתן.

ובכן, הדבר החשוב ביותר שעליכם לדעת אם אתם מתעניינים בגיבוש ובנייה של טופס דיגיטלי למילוי פרטים הוא, שמדובר בכורח המציאות ולא בבחירה

אז איך בונים טופס דיגיטלי למילוי פרטים?

ובכן, הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות לפני שאתם מתחילים ממש לבנות את הטופס הוא להגדיר לעצמכם את המטרה ואת מטרות המשנה שלשמן נועד הטופס. מן הסתם, טופס דיגיטלי למילוי פרטים הוא טופס שנועד לקליטת פרטים אישיים של המשתמש, אבל אילו פרטים בדיוק אתם רוצים לקבל ממנו? האם חשוב לכם לקבל את שמו? האם חובה שהוא גם יספק את שם המשפחה או אפשר להסתפק בשם הפרטי? כתובת הדוא"ל היא מרכיב חובה כמעט בכל טופס דיגיטלי, אבל האם אתם באמת זקוקים גם למספר הטלפון שלו? בטפסים רבים, בעיקר סביב שירותים עסקיים, תוכלו למצוא טפסים שבהם מתבקש המשתמש למלא את שם החברה בה הוא עובד, את הענף בו עוסקת החברה ואת התפקיד שהוא ממלא בחברה – האם אתם זקוקים לפרטים הללו בטופס שלכם? האם פרטים אלה הכרחיים על מנת שהלקוח יוכל ליהנות מהשירות שלכם ושאתם תוכלו ליהנות מהעבודה עם אותו לקוח?

בבניית טופס דיגיטלי למילוי פרטים אתם חייבים לחשוב היטב על כל פרט ופרט אותו אתם מבקשים מן המשתמש. ישנם פרטים שיגרמו למשתמש להרגיש שפולשים לחייו שלא לצורך, מה שיגרום לו פשוט לברוח. ישנם פרטים שהופכים את מילוי הטופס לתהליך ארוך מדי בשירות שחלק מהחוויה שלו היא המיידיות, מה ששוב עלול לגרום ללקוח לנטוש הכל ולברוח. בהיבט זה, עליכם להפריד בין פרטים שהייתם שמחים לקבל ובין פרטים שבלעדיהם, לא תוכלו לספק את השירות ללקוח או לקבל את התמורה המצופה מצדכם בגין אותו שירות. פרטים שהייתם שמחים לקבל אבל אפשר גם בלעדיהם הם פרטים שאתם רוצים אולי לקבל מן הלקוח על סמך הרצון החופשי שלו לנדב לכם אותם ואתם רוצים לבחון את העניין הזה בהמשך הדרך, אחרי שהלקוח כבר נרשם ונהנה מהשירות שלכם. בשלב ההרשמה, בשלב האינטראקציה הראשונית עם הלקוח, הטופס שלכם צריך לכלול אך ורק את הפרטים ההכרחיים שאי אפשר בלעדיהם. כל פרט שאתם מוסיפים עלול לגרום לנטישת לקוחות והפיכת הטופס מנכס לנטל. ככל שהטופס קצר יותר, קל יותר ומהיר יותר למילוי, כך הוא יהווה עבורכם לנכס יקר יותר ולהיפך.

לאחר שהגדרתם את מטרת הטופס ואת פרטי המידע שאתם רוצים לקבל באמצעותו, תוכלו לגשת למשימת הבנייה של הטופס. בנייה של טופס אפשרית באמצעות תכנות HTML מפרך והיא אפשרית באמצעות פלטפורמות ייעודיות, שפשוט יודעות לבנות עבורכם טפסים בקלות ובשלל עיצובים לבחירתכם. ההמלצה הגורפת שלנו היא לעבוד תמיד עם פלטפורמה לבניית טופס דיגיטלי למילוי פרטים ולא לעשות את הדברים באופן עצמאי. מדוע? משתי סיבות מרכזיות: א' באמצעות פלטפורמות אלה תוכלו לבנות טפסים מקצועיים ומעוצבים עם כל תשתית הקוד הנדרשת לתפקוד תקין של הקוד וב' פלטפורמות אלה מספקות מענה לאלמנטים שאתם אולי כלל לא מכירים או כלל לא חושבים עליהם אך נחשבים לקריטיים בתהליך מילוי הטופס. כך למשל, שדה סיסמה אמור להציג נקודות במקום אותיות והוא אמור, לבחירתכם, לאפשר למשתמש לראות את הסיסמה או להסתירה. דוגמא נוספת: כאשר המשתמש ממלא את הטופס דרך הטלפון הנייד ואמור להזין את מספר הטלפון שלו בשדה המתאים, אתם רוצים שתיפתח לו מקלדת המספרים כדי להקל על מלאכת ההקלדה ואותו כנ"ל לגבי הזנת כתובת דוא"ל, אז תרצו שבמקלדת יופיע השטרודל המפורסם. כשאתם בונים את הטופס שלכם בעצמכם, עליכם לדעת את כל הפרטים האלה ולתכנת אותם בהתאם. כשאתם משתמשים בפלטפורמה מקצועית לבניית טופס דיגיטלי למילוי פרטים, הכל כבר בפנים.

בבניית טופס דיגיטלי למילוי פרטים אתם חייבים לחשוב היטב על כל פרט ופרט אותו אתם מבקשים מן המשתמש.

מניעת הצורך בהזנות חוזרות ונשנות

לאחר שבניתם את הטופס הדיגיטלי שלכם, עליכם לחשוב כיצד תוכלו למזער את הצורך למלא טפסים נוספים בעתיד. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שימוש בקוקיז. מרגע שהמשתמש הזין את הפרטים ואושר לו השימוש באתר, נשתלת בדפדפן שלו קוקי, שמזהה את המכשיר הספציפי ממנו התחבר. כעת, בכל פעם שהמשתמש יתחבר לאתר שלכם דרך אותו מכשיר, החיבור יתבצע בצורה אוטומטית לחלוטין, ללא צורך במילוי טופס כלשהו ואפילו לא בהזנת שם משתמש וסיסמה. מן הסתם, לא בכל אתר אפשר להשתמש באופציה הזאת וכך למשל, כאשר מדובר באתר של בנק, הבנק בהחלט רוצה שכל כניסה לשירות תתבצע באמצעות הזנת פרטי זיהוי, שיבטיחו שהאדם שנחשף לפרטי החשבון ויכול לבצע בו פעולות, הוא אכן בעלי החשבון. אבל גם בהיבט הזה ישנם היום חידושים שכדאי להכיר ואולי יכולים להיות רלוונטיים עבורכם.

כלים למזעור טפסים דיגיטליים

בכלים המיועדים למזעור טפסים דיגיטליים איננו מתכוונים לכלים שהופכים את הטפסים ללא רלוונטיים, אלא רק לכלים שמאפשרים למזער את תפקידו של הטופס בתהליך האינטראקטיבי מול המשתמש. כלים אלה מתאימים במיוחד לאתרים בהם ישנה חשיבות רבה לזהות את המשתמש בכל חיבור מחדש ולא ניתן להסתמך על קוקיז. באתרים אלה גם לא נרצה שהחיבור יתבצע אוטומטית על סמך מאגר הסיסמאות השמורות בדפדפן, מה שגם לא נחשב לבטוח במיוחד. האלטרנטיבה הנוכחית היא קוד הנשלח לטלפון הנייד של המשתמש באמצעות הודעת סמס וכל שעליו לעשות הוא להזין את הקוד שקיבל בכדי לקבל גישה מלאה לחשבון שלו. אופציה זו נחשבת ליעילה מאוד באתרים בהם המשתמש זוהה כבר פעם ראשונה וכעת אנו רוצים לאשר לו גישה חוזרת באופן חופשי. גם במקרים הללו, ישנה אפשרות למזער גם את התהליך של מילוי טופס דיגיטלי למילוי פרטים בהתחברות הראשונית. לשם דוגמא, חיבור לחשבון שלנו בקופת החולים אונליין. קופת החולים כבר יודעת את כל הפרטים האישיים שלנו והיא גם יודעת את מספר הטלפון הנייד שלנו. על כן, אין צורך להעמיס על המשתמש עם טופס דיגיטלי למילוי פרטים כאורך הגלות. אפשר פשוט לשלוח לו קוד למספר הטלפון הרשום במערכת ולכל היותר אימות נוסף באמצעות הדוא"ל ששמור גם הוא במערכת קופת החולים, בהתחברות הראשונית בלבד.

לסיכום, טופס דיגיטלי למילוי פרטים הוא כלי חשוב מאוד באינטרנט המודרני, אבל ישנה חשיבות רבה מאוד לעבוד איתו בצורה חכמה ומנקודת מבטו של הלקוח. אם אינכם לגמרי מבינים מה זה אומר, מומלץ. מאוד להיעזר באיש מקצוע, בעיקר לאור העובדה שהאופן בו תבנו את הטופס הדיגיטלי הזה, יכול להשפיע בצורה ישירה שאתם אולי לא יודעים להעריך כעת, על מידת ההצלחה של האתר ועל השורה התחתונה של העסק.

אז מה היה לנו בכתבה:
easy2sign
easy2sign

בעזרת easy2sign תוכלו לחתום דיגיטלית על כל מסמך. אנחנו מגבים את כל החומרים שלכם בצורה מסודרת בשרתים שלנו, בגוגל, דרופבוקס ועוד. החברה קיימת מעל עשור ומספקת מגוון תוכנות ופתרונות 360 מעלות לעסקים.
לסיכום, אם אתם מחפשים שירות מקצועי, אמין עם ניסיון רב, אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם מטה וליצור איתנו קשר. נשלח לכם הצעת מחיר המותאמת בדיוק לעסק שלכם, לצרכים שלכם ולאסטרטגיה העסקית שלכם. מחכים לכם.

התקשרו עכשיו!
ליעוץ חינם ופרטים נוספים צרו איתנו קשר
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
בואו להתנסות במערכת המהירה והיעילה!
שבועיים בחינם ללא התחייבות ובלי להכניס פרטי אשראי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!